Tuesday, September 7, 2010

wanita solehah..:)




WANITA...
Wanita,hiasan dunia,seindah hiasan adalah wanita solehah,yg akan membahagiakan syurga..:)
Wanita ibarat  sebiji epal,
Epal yg tak berkualiti amat mudah dipengaruhi kerana ia berguguran di tanah,
Tapi epal yg tak mampu dibeli berada di puncak,
Susah dipetik dan digapai,
Kadang2 ia risau,
Kenapa tiada yg memetiknya,
Lalu merendahkan diri dgn menggugurkan dirinya menyembah tanah,
Sedangkan ALLAH telah menjadikan martabatnya begitu tinggi,

Dan hanya lelaki yg bnr2 hbt saja mampu memetiknya...:)
Sahabat,fhm x maksud di sebalik tersirat ayat tu?
Subhanallah..sekarang ni,mcm2 berlaku kan..ana bukan la perfect sgt,but i’m trying very hard to be someone new..:)
Ana ada 1 cerita yg nak dikongsi..izinkan ana bercerita ye..
Tapi ni,x ade kne mngena dgn yg hidup atau mati tau..hehehe...


Ana ade seorang sahabat..’S’ namanya..bg ana,dia seorg gadis yg lawa di mata ana,bukan saja di mata ana,tapi di mata kaum Adam juga rasanya..ana bukan nak mengutuk disini..tapi ana ingin bekongsi sedikit pngalaman bershbt dgnnya..’S’ ni,bg ana,dia x boleh hidup tnpa insan bergelar seorang lelaki..ana pun tak thu kenapa..mgkin kerana dia lawa,die sng mdampingi kaum Adam...wallahu’alam...kita tak tau kan...ade 1 hari ni..ana mkn bsame shbt2 ana..brckp tntg ‘S’,aish...perempuan..x gossip x sah kan....x patot2...hahhaa....jgn tiru ye...ade sorg shbt ana ni..tanya kat ana...

Z:ned,nape lelaki sume nak kat ‘S’ ye..x ade org pun nak kat aku...
Ana:masyaALLAH,Z..tanpa lelaki,kita blh hidup kan...sabar,masa tu x tiba lg...martabat kita dimata ALLAH...jgn sesekali kita gugurkan diri kita..jgn risau..ade ar-rijal yg menanti,insyaALLAH...:)

Mmg ana mengaku,’S’ mmg pandai..w’pun dia mcm tu,dia pandai...result dia gempak...tu lah yg org kata..ALLAH bg dia nikmat kepandaian tu,tp dia salah guna,wallahu’alam...

Wallahu’alam shbt...ana hanya berkongsi...biarlah mereka dgn diri mereka..kita sbg shbt,doakan yg terbaik kita kebaikan kita bersama...insyaALLAH...


2 comments:

wawahebat said...

ned,..kite nk share boleh x??? kter ske gle quote epal tuh :))

anamilikDIA said...

sab..boleh2...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...