Monday, February 28, 2011

heartless

sekarang ni.....
sayaaaaaa....sangat sangat sangat 
heartlessssssss....:(

Saturday, February 26, 2011

dia:(

NO PHONE CALLS OR NOT EVEN A SINGLE MESSAGE FROM HIM..:(


tak apa..saya redha..mungkin dgn cara ni,kami berdua lebih tenang..
mencari cintaNYA yg hakiki..

Ya Allah...sekiranya dia jodohku yg dah ditetapkan,Kau dekatkanlah aku kepadanya dgn caraMu,jika tidak..
jauhkanlah dia drpdku dgn caraMu..



Ya Allah,berikanlah aku kekuatan utk melupakannya..
jgnlah Kau biarkan aku mengingati mana-mana lelaki yg haram utk aku ingati..Amin.Amin...

Thursday, February 24, 2011

move on

How do I end up in the same old place,
faced again with the same mistakes,
so stubborn thinkin I know what is right,
but life proves me wrong everytime,
takin roads that lead me nowhere,
how do I expect to get there,
but when will I learn to just put you first.
I come to you now when I need you,
but why do I wait to come see you,
I always try to do this on my own but I was wrong cause only with you can I move on. Can I move on.
When I awake it's you that makes
me strong,
and I know that you've been with me all along,
so many times I begin to close my eyes and listen to my heart,
with you life is so easy why do I
make it hard,
oh takin roads that lead me nowhere how do I expect to get there when will I Learn to just put you first.
I come to you now when I need you,
but why do I wait to come see you,
I always try to do this on my own but I was wrong cause only with you can I move on.
I get out of my own way, let you have your way.
Cause I realize Im no good on my own,
I'm there for you, I'll sell for you
I can't live without you
I come to you now when I need you, why do I wait to come see you,
I always try to do this on my own but I was wrong, I was wrong, I was wrong. With only you, only you, with only you. Can I move on, can I move on, can I move on..

seorg perempuan

assalamualaikum semua..:)
semoga sahabat2 sentiasa di dalam rahmatNya,insyaAllah..
ana ada cerita yg nak dikongsi..:)
ana ada seorg kwn..lbh kurg bestfren kot..tapi dia..lelaki..belainan jantina..
nama dia...biarlah rahsia..
dia ni..berani.suka jalan2 sorg2..
ana tanya dia.."tak takut ke?oh,lupa..ko lelaki..takut ape kan..sape nak kidnap ko..hehe.."
dia:yup..btol..tau takpe..:P
ana:bestnye jd lelaki kan..tak pyh pikir bnda tu..tak mcm aku..kne pikir mcm2..ragut..rogol sume..
tibe2,perbualan kitorg masuk topik perempuan dan lelaki..:)
dia:'4 org lelaki diperlukan utk jaga seorg perempuan'
dan ana terkejut..sgt2 terkejut..
dia:seorg lelaki kne jaga 4 org perempuan..
lg la ana terkejut..
dia:seorg lelaki kne jaga 4 org..
mak dia,isteri dia,saudara perempuan,dgn ank perempuan dia..




sgt panjang perbualan kitorg by sms..:D
topik tu agk hangat..hahaa..
ana realise something..bukan sng jd seorg perempuan mahupun lelaki..:)
setiap kejadian ada hikmahNya..:)


wallahualam..
sekarang ni..dah tak boleh tulis blog selalu..busy busy busy..




YA ALLAH..KAU PERMUDAHKANLAH URUSAN KAMI YA ALLAH..
KAU TERANGKANLAH HATI KAMI DGN NUR MU YA ALLAH..
HANYA KEPADAMU TEMPAT KAMI MENGADU..TUHAN SEKALIAN ALAM..
AMINN....


Tuesday, February 22, 2011

terima kasih awak:)

When your world falls apart
When your pain claims your heart
I'll be there, I'll be around
And I will never let you down
Leave that pain, don't give up
You will fly up high again
Count on me, we are together
We'll make it through this stormy weather
 No matter what they say
No matter what they do
No matter what they think of you
You have got me and my heart too
No matter what they see
No matter what they feel
As long as you have got me
As long as You And I See...
Take my hand and take my heart
We can never be apart, now and forever
I won't look back, we'll stay together
Trust in me and we'll fly, don't surrender!
Don't lose hope when you are in need
Have faith in Allah, have faith in Him
So please be tough and please be strong
With all His love you can't go wrong..


Awak..terima kasih atas segalanya..
saya akan tunggu awak..:)

Tuesday, February 15, 2011

english week..

salam semua:)
tak nak tulis bnyk2..nk post gambar sahaja:)













revenge time!:D

kiri:mangsa..
kanan:tok dalang!tq syg:)






tok dalang jugak ni:)







mangsa kedua!





to Sakinah and Najwa,Happy birthday syg:)
iloveyou more than everyone does:D


Thursday, February 10, 2011

kasih ALLAH

'kekadang hati merintih derita,jiwa menangis sedih,akal mengeluh letih.Namun hakikat hidup takkan pernah berubah,yg perlu diubah adalah diri yg menghadapinya.Hati memilih jalan,akal memulakan langkah dan iman meluruskan arah.Doakan agar kita semua terus tabah mengharungi cabaran meniti kejayaan.Moga kasih ALLAH terus bersamamu'
insyaALLAH..:)

Mr.Choki Choki

Ya Allah..
jika saya bukan pemilik tulang rusuknya,
jgnlah biarkan saya merindukan kehadirannya,
gantilah damba kerinduan ini dgn perasaan cinta ini dgn kasihMU yg tulus sejati dan hakiki selamanya,
Tolonglah saya agar dapat mengasihinya sbg seorg sahabat,
tetapi jika Kau telah menciptakan dia untukku,
satukanlah hati kami,
bantulah saya utk dicintai,
bantulah saya untuk mencintai,menerima,mengerti,memahami dia seadanya..
Berikan saya kesabaran,ketekunan,dan kesungguhan untuk memenangi hatinya
pada satu hari nnt jika dia telah tercipta sbg imamku,Ya Allah..
amin..

Wednesday, February 9, 2011

Imam Muda Aran

video

sweett:D

video

impossible:P

I remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did, I did
And you were strong and I was not
My illusion, my mistake
I was careless, I forgot
I did
And now when all is done
There is nothing to say
You have gone and so effortlessly
You have won
You can go ahead tell them

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky love
All we had is gone now
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible

Falling out of love is hard
Falling for betrayal is worst
Broken trust and broken hearts
I know, I know
Thinking all you need is there
Building faith on love is worst
Empty promises will wear
I know (i know)
And know when all is gone
There is nothing to say
And if you're done with embarrassing me
On your own you can go ahead tell them


Shontelle 


i like the part that 
'I remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did'..:)

marry you..yes,i do!


it’s a beautiful night we’re looking for something dumb to do
hey baby i think i wanna marry you
is it the look in your eyes or is it this dancing juice
who cares baby, i think i wanna marry you
well i know this little chapel on the boulevard
we can go whoa whoa
no one will no whoa
oh come on girl
who cares if we’re trashed
got a pocket full of cash we can blow whoa whoa
shots of patrol whoa whoa
and guitar girl
don’t say no no no no no
just say yeah yeah yeah yeah yeah
and we’ll go go go go go
if you’re ready, like i’m ready
cos it’s a beautiful night we’re looking for something dumb to do
hey baby i think i wanna marry you
is it the look in your eyes or is it this dancing juice
who cares baby, i think i wanna marry you
oh
i’ll go get the ring
let the choir bell sing like ooh ooh ooh
so what you wanna do ooh ooh
lets just run girl
if we wake up and you want to break up
that’s cool ooh ooh
no i won’t blame you ooh ooh
it was fun girl
don’t say no no no no no
just say yeah yeah yeah yeah yeah
and we’ll go go go go go
if you’re ready, like i’m ready
cos it’s a beautiful night we’re looking for something dumb to do
hey baby i think i wanna marry you
is it the look in your eyes or is it this dancing juice
who cares baby, i think i wanna marry you
just say i do ooh ooh ooh
tell me right now baby
tell me right now baby, baby
just say i do ooh ooh ooh
tell me right now baby
tell me right now baby, baby
oh
it’s a beautiful night we’re looking for something dumb to do
hey baby i think i wanna marry you
is it the look in your eyes or is it this dancing juice
who cares baby, i think i wanna marry you
ow...jgn salah anggap ea??
ni lirik lagu je..from Bruno Mars..
dgr la..best!:D


my oldies:)

sorry,baru post pasal 'reunion' dgn kwn2 primary school..
act,it was not reunion..bukan ramai sgt pun..:D
kan best,kalau reunion tu,ade aktiviti,bbq,lepak2...it must be exciting!
maybe 1 day nnt kan..:)


3hb Feb 2011,saya keluar dgn FATIN AQILAH,gff saya..
ade pakcik AZMIRUL ASYRAF lagi..
ade JAJA,HASLAM and last but not least,MYRA..


Ok,pagi tu saya dgn atin,tgk movie Khurafat..tak ade la seram sgt,biase je..
kitorg duk seat depan pulak!tu satu kejayaan utk Nadia!sbb nadia ni pengecut orgnye ye,hrp maklum:D

haa..lepas duk nyorok kat cardigan atin,kitorg jalan2..tgk2 ape je yg ade..
tibe2!TERnmpk 1 booth ni..jual brooch!saya dah addicted with brooch sekarang..suka sgt beli!:)
beli la sikit..hehe..atin pun ade beli..
pas duk borong brooch,meronggeng kat tesco plak..
tgah duk meronggeng,nmpk pakcik Azmirul..yg keding+tinggi tu..
guess what?
pakcik tu belanja kitorg KINDER BUENO!my fav choc la!:D
thank you so much pakcik!:)
borak2 kat food court,Aslam dtg..
tp,tak lama..
kena balik..tak solat zohor lagi!


then,petang tu..terserempak dgn kereta jaja..BGV 2712..I guess..hehe..
cntct jaja,pakcik sume...dorg dtg umah..:)
thank you sudi dtg..
kitorg tak plan pon benda tu!:D
dah puas melantak satay kebab n kek batik..
dorg pun beransur..dah nak kul 7 time tu..
even,sekejap..i haad so much fun with u guys!
thnks 4 the memories:)
atyn,mirul,jaja,aslam,myra....:D



perpisahan ini

Disini bermulanya pertemuan yang terakhir
Kehilangan amat terasa di hati
Mungkinkah ini yang tertulis ditangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Dulu kita satu jiwa satu impian
Susah dan senang kita bersama
Namun itu semua
Hanya sementara

KORUS
Hanya lagu yang menjadi ingatan
Hanya lagu yang menjadi kenangan
Seandainya masa itu kembali semula
Inginku miliki lebih darimu

Mungkinkah ini yang tertulis ditangan takdir
Ku terima perpisahan ini

Perpisahan yang tak ku duga telah terjadi
Dirimu pergi biar ku sendiri

awak,Mr.Choki Choki saya...
awak,dulu kita pernah melakar impian yg kita nak buat sama2 pada waktu yg mendatang..
tapi,kerana takutkan azab Ilahi,kerana kita hamba yg jahil,kita hamba yg belum sempurna imannya..
kita putuskan hubungan kita..
awak..saya terseksa..sgt..
saya sedih..
tapi,saya kena kuat..
walaupun kadang-kadang tu..ape yg saya tgk,semua teringat kat awk!
saya terseksa awk..
saya kuatkan smgt saya jugak..
kerana saya bukan muslimah yg taatkan Ilahi..
saya selalu berdoa yg saya dapat melupakan awak,
dapat lupakan semua kenangan dgn awak,
tapi,saya tau..tu semua tak boleh..
saya hanya mampu berdoa kpdNya..
yg saya tidak akan ingat pada mana2 lelaki yg haram utk saya ingat..

awak..
saya tau awak bahagia sekarang..
saya pun bahagia..dgn redhaNya sekarang..
cuma saya bukanlah malaikat yg tak lepas dari dosa..
saya hanya seorg perempuan biasa...

awk..
andainya awak tercipta ubtuk jd imam saya satu hari nnt,
saya bersyukur..
sgt bersyukur..
kita dapat buat impian kita jd kenyataan kan awak?
tapi,kalau la saya bukan la tulang rusuk yg dicipta utk awak,
saya redha..
saya anggap tu semua ketentuan Dia..
saya cuma nak awak tau,
awak antara kenangan terindah dalm hidup saya..
terima kasih awak..

semoga awak sentiasa di dalam keredhaanNya..
awak..
saya akan tunggu awak..tapi tak berharap sgt..
sebab saya bukanla seorg muslimah yg baik..

awk jaga diri ye...
semoga perubahan kita berdua,akan diredhaiNya..
awak,jaga diri,jaga iman,jaga hati...

salam sayang dr saya...Nadiah Saari
----- Forwarded Message ----
From: Aina Harun <aina_harun@yahoo.com>
To: artyns@yahoo.com
Sent: Fri, January 28, 2011 1:14:34 AM
Subject: Fw: assalamualaikum..^_^





Dalam dunia ini, kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri.. tetapi
dalam kita bersendiri, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang
memahami kita.
Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran
seorang sahabat,begitu juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Kita cuma mengambil kira tentang
harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerang keadaannya.
Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.Kita
terlupa, kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti....
kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan, 'memaksa'dia menerima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita tentang perasaannya??? Seperti kita, dia juga
tahu rasa kecewa....tetapi kita sering terlupa.
Untungnya mempunyai seorang kawan yang sentiasa di sisi kita pada waktu
kita memerlukan dia.
Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan,
harapan dan impian kita luahkan, dia memberi jalan sebagai laluan
penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik bercerita tentang diri kita hingga
kadang-kadang lupa kawan kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama
kita.
Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa
bimbangnya, rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita?
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya seperti mana dia meniup semangat
setiap kali kita merasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia bahawa kita boleh dipercayai, kita boleh
dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia sandarkan harapan?
Sesekali jadilah kawan yang mendengar dari yang hanya bercerita. Ambillah
masa untuk memahami hati dan perasaan kawan, kerana
dia juga seorang manusia;dia juga ada rasa takut, ada rasa...bimbang,
sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan.
Jadilah kita kawannya itu. Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin
sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangka.
Disebalik senyumannya itu, mungkin banyak cerita sedih yang ingin
diluahkan,disebalik kesenangannya,mungkin tersimpan seribu kekalutan,kita
tidak tahu.......tetapi jika
kita cuba jadi sahabat seperti dia,mungkin kita akan tahu.

Renungilah.......

Dalam dunia ini, kita tidak punya sesiapa kecuali diri sendiri.. tetapi
dalam kita bersendiri, kita beruntung kerana mempunyai seorang sahabat yang
memahami kita.

Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran
seorang sahabat,begitu juga dia.

Tetapi kita sering terlupa akan hal itu. Kita cuma mengambil kira tentang
harapan dan perasaan kita.

Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerang keadaannya.

Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.Kita
terlupa, kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti....
kerana kita juga ada janji yang tidak ditepati.

Kita beri beribu alasan, 'memaksa'dia menerima alasan kita.

Waktu itu, terfikirkah kita tentang perasaannya??? Seperti kita, dia juga
tahu rasa kecewa....tetapi kita sering terlupa.

Untungnya mempunyai seorang kawan yang sentiasa di sisi kita pada waktu
kita memerlukan dia.

Dia mendengar luahan perasaan kita, segala rasa kecewa dan ketakutan,
harapan dan impian kita luahkan, dia memberi jalan sebagai laluan
penyelesaian masalah.

Selalunya kita terlalu asyik bercerita tentang diri kita hingga
kadang-kadang terlupa kawan kita juga ada cerita yang ingin dikongsi bersama
kita.

Pernahkah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa
bimbangnya, rasa takutnya?

Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita?

Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?

Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya seperti mana dia meniup semangat
setiap kali kita merasa kecewa dan menyerah kalah?

Dapatkah kita yakinkan dia bahawa kita boleh dipercayai, kita boleh
dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah?

Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia sandarkan harapan?

Sesekali jadilah kawan yang mendengar dari yang hanya bercerita. Ambillah
masa untuk memahami hati dan perasaan kawan, kerana
dia juga seorang manusia;dia juga ada rasa takut, ada rasa...bimbang,
sedih dan kecewa.

Dia juga ada kelemahan dan dia juga perlukan kawan sebagai kekuatan.
Jadilah kita kawannya itu. Kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mungkin
sebenarnya dia tidak setabah yang kita sangka.

Disebalik senyumannya itu, mungkin banyak cerita sedih yang ingin
diluahkan,disebalik kesenangannya,mungkin tersimpan seribu kekalutan,kita
tidak tahu.......tetapi jika
kita cuba jadi sahabat seperti dia,mungkin kita akan tahu.


tq fatin aqilah..
she is my bestfriends..and i love her until my last breath..
tq for this..sorry,i've just check my email..
iloveyou so much!

afiqah amni

Kau, Kawan, Sahabat & Teman

Ketika mula bertemu
Terasa bagai telah lama bersua
Kau sambut hulur tanganku
Bertegur sapa penuh mesra
Masa terus berlalu
Dan kita tetap seiringan berjalan
Menempuh onak liku
Lalui semua suka dan duka bersama
Biarlah apapun rahsia
Dan kelemahanmu tetap engkau temanku
Riangnya saat kita ketawa
Asyik senda dan bercerita
Walau sesekali pandangan kita berbeza
Andainya tetap serupa
Adakalanya kita juga saling terluka
Namun di akhirnya kita tetap bersama
Dan kini dipisahkan dua benua
Saling mengejar cita
Tak pernah kulupakan
Detik yang indah bersamamu temanku
Kuasti suatu masa
Engkau dan aku kan bertemu semula
Kembali menjalinkan detik nan indah
Untuk kenangan bersama


lagu ni ana tujukan utk shbt ana,NUR AFIQAH AMNI..



Wednesday, February 2, 2011

saat lafaz sakinah..

bila tgk video,dengar lagu..sebak rasanye...
masa akan terus berlalu dgn cepat..
akan terus diuji dgn ujianNya..
walaupun masih belum ada sesiapa yg tepat..tapi takut..takut yg tak dpt digambarkan..
sebenarnye..hati ni dah tertutup..dan tak akan terbukak..:)
ana seorg ank ayah..sbb muka same katanya!hahaha..masa ana dulu,ada someone..ayah risau..tak berapa suka..ye..ana tau,ayah mana yg suka..jgn risau ye ayah!skrg anakmu single and available!:)


KAKAK SAYANG AYAH SELALU!














selamatkan pra pejuangMu,ya ALLAH..

ya Allah..tolonglah para pejuangMu di bumi anbia'..
ya Allah..ya Fatah..ya Rabb..
ya Allah..selamatkan mereka di sana..semoga mereka sentiasa didalam rahmatMu..insyaAllah..













semoga mereka semua dan 11 ribu rakyat Malaysia yg ade di Mesir,sentiasa mndapat perlindungan dariMu yaALLAH...Amin...


untuk si dia..

video

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...