Wednesday, September 15, 2010

surat cinta..:)

SURAT CINTA UTK CALON SUAMIKU
Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh...
Dear calon suamiku..                         
Apa khabarnya imanmu hari ni?
Sudahkah harimu ini diawali dgn syukur kerana dapat menatap kembali  fananya hidup ini
Sudahkah air wudhu’ kembali menyegarkan ingatanmu atas amanah yg saat ini tgh kau genggam
Wahai calon suamiku,
Tahukah engkau betapa ALLAH sgt mencintaiku dgn dahsyatnya
Disini aku ditempa utk mjadi dewasa,
Agar aku lebih bijak menyikapi sebuah kehidupan dan siap mendampingimu kelak,
Meskipun kadang keluh dan putus asa meyergapi,
Namun kini kurasakan  diri ini lebih baik,
Kadang2 aku bertanya-tanya,
Kenapa ALLAH selalu mengujiku tepat dihatiku
Bagian terapuh diriku,
Namun kini aku tahu jawabannya.
Allah  tahu dimana tmpt yg paling tepat agar aku sentiasa kembali mengingatiNya
Kembali mencintaiNya
Ujian demi ujian,
InsyaALLAH..membuat aku lebih matang sehing kau bangga memiliki aku di hatimu..
Calon suamiku,
Entah dimana dirimu skrg,
Tapi aku yakin ALLAH  pun mencintaimu,
Sebagaimana Dia mencintaiku
Aku yakin Dia kini tgh melatihmu menjadi mujahid yg tabah,sehingga aku pun bangga memilikimu kelak..
Apa yg aku harapkan darimu adalah kesalihan,
Semoga sama halnya dgn dirimu
Kerana kecantikan yg kau hrpkan dariku,
Hanyalah sia2 yg kau akn dpt...
Aku masih haus akn ilmu,
Namun berbekal ilmu yg ada saat ini,
Aku berharap dpt mjadi isteri yg mdpt keredhaan Allah dan dirimu,suamiku...
Wahai calon suamiku,
Saat aku masih menjadi asuhan aya dan bondaku.,
Tak lain doaku agar mjadi anak yg solehah,
Agar kelak dpt mjadi tabungan keduanya di akhirat..
Namun nnt,
Setelah mjd  isterimu,
Aku berharap mjadi pdampingmu yg solehah agar kelak di syurga cukup aku  yg menjadi bidadarimu ,
Mendampingi dirimu yg soleh..
Aku ini pencenburu hebat,
Tapi kalau ALLAH dan Rasul yg kau lbh cintai dr aku,
Aku rela,
Aku hrp begitu pula dirimu..
Aku yakin kaulah yg kubutuhkan,
Mesku nnt kau bkn lah org yg kuharapkan..
Calon suamiku yg drahmati,
Akan kuhiasi penikahan kita dgn pnuh  cinta setra ksh syg dan bukannya derita,
Ketika kelak tlh lahirgenerasi penerus dakwah islam dr pernikahan kita,
Bantu aku utk bsama mendidiknya dgn hata yg halal.
Dgn ilmu yg bermanfaat,
Terutama dgn menanamkan pd diri mereka ketaatan kpd ALLAH TAALA...
Bunga akan indah pd waktunya
Iaitu ketika ia mekar di taman,
Maka kini tgh ku persiapkan diriku ini dgn sbaik2nya,
Bersiap mnyambut khadirnmu dlm hidupku..
Kini aku sdg blajar mjadi yg terbaik,
 Meski bkn umat yg trbaik,
Tp setidaknya mjadi isteri yg terbaik disisimu kelak..
Calon suamiku,
Inilah sekilas hrpan yg ku ukirkan dlm rangkaian kata,
Spt kata org,
Tidak semua yg drasakan dpt diungkapkan dgn kata2..
Inilah yg kini ku hadapi,
Kelak saat kita btgh bersama,
Disitulah kau akan memahami diriku,
Sama halnya dgn diriku yg akan bljr memahamimu..
Bersabarlah calon suamiku,
Doaku selau agar perjalananmu dpermudahkan utk mjemputku sbg bidadarimu...
Semoga ALLAH sentiasa menjagamu,
Agar tak tersentuh yg bkn mahrammu,
Meski hnya hujung kuku,
Agar kau akn bisa,
Mempersembahkan dirimu hnya utkku..
Spt halya aku yg akn mempersembahkan diriku,
Hnyalah utkmu,
Sudah dulu ya calon suamiku,
Salam cintaku utkmu..:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...