Wednesday, September 25, 2013

terima kasih

perjalanan aku
tak berapa lancar
tak seperti yang aku harapkan
buat aku terjatuh
aku cuba bangun
tapi tak berdaya
aku terjatuh lagi
ada tangan ingin membantu
aku cuba palingkan muka
tak ingin terima
aku takut untuk bangun
takut untuk jatuh sekali lagi
sakit tahu kalau jatuh
tapi tangan itu tetap ada
masih tersenyum
senyuman itu untuk aku
dibisikkan kata semangat di angin lalu
bersama dedaunan kering
aku terima tangan itu
akhirnya
terima kasih bangunkan aku
dari mimpi ngeri yang kejam.






p/s : sebenarnya masih menunggu tangan itu,yang tak pernah tahu milik siapa,aku mohon bangunkan aku dari mimpi ngeri,aku tak sanggup,aku tak kuat. Luaran mungkin nampak tenang,tapi dalam hati,hanya Tuhan saja yang tau

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...