Wednesday, September 11, 2013

sang pemuja

Malam itu sunyi,
Tiada bunyi kanak-kanak berlari,
Tiada bunyi sang ibu memarahi,
Aku cuba mendongak ke langit,
Cuba untuk mengira bintang,
Tapi tiada bintang yang berkerdipan,
Yang aku nampak,
Sang bulan yang cuba menerangi alam semesta,
Pada sang bulan,
Aku terlihat kamu yang jauh di mata,
Kamu yang pernah memuja sang bulan purnama bersamaku,
Aku sedaya upaya cuba untuk memejamkan mata,
Sang bulan tidak lagi kelihatan pada pandangan,
Hati berdegup kencang,
Fikiranku melayang,
Melayang pada kenangan dahulu,
Aku rindu,
Terlalu rindu,
Rindu pada pemuja sang bulan yang seorang lagi..
Semoga kau bahagia selalu dalam lindunganNya,
hanya itu yang mampu aku doa,
dalam senyap,
dari jauh.






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...