Tuesday, April 23, 2013

lari selagi masih mampu

badan penat,
otak penat,
termenung tengok katil,
tengok Bibi,
duduk kat kerusi,
tengok board,
ada gambar family,
tenang sikit,
tapi tak puas,
bersiap pergi berlari,
rasa nak lari jauh sampai rumah,
mama tunggu depan rumah,
ayah sambut penuh senyuman,
rindu,
tapi semua tu mimpi,
khayalan belaka,Nadiah!

berlari sebab nak lepaskan semua,
semua yang menyesakkan dada,
tambah tenang tengok pokok,
cuba renung awan biru,
bayangkan dalam perjalanan pulang,
pulang ke kampung halaman,
aku tau,
perasaan itu indah,
aku tahan air mata yang cuba mengalir,
aku berlari,
terus berlari,
sampai aku sesak dada,
sampai kaki aku sakit mcm dulu,
aku tahan,
sebab aku tau ni saja cara yang buat aku tenang,
lebih bahagia pada waktu malam.

berikan aku sedikit ruang,
sedikit masa,
fikir balik semua benda ni,
aku akan jadi diri aku yang dulu,
bagi aku masa ok?
percaya cakap aku,
hidup ni lagi indah,
kalau kau terus berlari,
terus menikmati keindahan Yang Maha Satu..





berlari kalau kamu yakin ada yang akan kejar kamu nanti - Erika



"Kadangkala masa kita berlari,cuba toleh belakang,senyum sinis sikit. Campak sumbu api, bakar jambatan lama. Pandang depan, bina jambatan baru.Lebih kukuh, harapnya tidak sama seperti dulu."- Terfaktab


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...