Wednesday, March 20, 2013

masih ada

merenung bintang di malam sunyi,
perasaan rindu mula menyapa,
rindu pada mereka berdua,
pada mereka yang sentiasa ada,
walau jauh,
terasa dekat di hati.

aku tahu,
mereka juga merenung bintang yang sama,
mereka juga memuji kehadiran bulan yang cantik,
dan aku tahu,
kami tak jauh.

jarak yang memisahkan kami,
meembuatkan aku sedar betapa kuatnya persahabatan kami,
sungguh aku rindu gelak tawa bersama mereka,
tak pernah ada rasa sakit,
tak pernah wujud perkataan gaduh dalam kamus persahabatan kami,
syukur,
itu yang mampu aku ucapkan,
atas persahabatan ini.

menghitung hari utuk bersua muka,
berkongsi cerita,
sungguh aku rindu saat itu,
seperti dunia itu milik kita bertiga,
tiada yang lain,
hanya kita dan kita.

rindu dengan ucapan semangat,
rindu dengan muka merajuk,
rindu dengan sikap gila itu,
aku rindu semua,
sumpah.

Dear Aben,Skyn,Ned rindu! sumpah! hahaa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...