Wednesday, March 27, 2013

langkah pertama

dalam kesibukan dunia belajar,
melihat gelagat teman perjuangan,
tatkala otak serabut,
memikirkan pelajaran yang tak ada kesudahan,
tiba-tiba ada satu suara menyapa,
sahabat si dia,
'ned,mulakan langkah pertama'.


aku terdiam,
terpinga,
bagaimana dia tahu?
muka aku boleh menggambarkan segalanya kah?
mereka boleh lihat jelas dalam hati aku?
tak mungkin,
aku cuma pelik,
musykil,
aku terdiam,
tapi,
kenapa mesti aku?
bukan dia?
kenapa bukan dia yang mulakan langkah pertama?
kenapa aku?
aku hanya sang bunga yang hanya mampu lihat sang kumbang dari jauh,
sang bunga yang mendoakan kebahagiaan sang kumbang,
supaya selamat dunia akhirat.


bukan aku tak nak,
aku takut,
aku takut pada penolakan sang kumbang,
aku takut,
jalan yang terbaik,
aku akan berdiam,
akan sampai satu masa,
bila aku ada kekuatan,
dia akan tahu,
tapi bukan sekarang.



our ending? hurrrmmm,pray for the best for both of us :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...