Thursday, February 28, 2013

our journey

Assalamualaikum peoples :)
*lambai-lambai tangan* 
well well,dah masuk sem 4 ni,macam banyak yo kerjo ni haa tak setel laie..den tengah buat esaimen yang kena submit next week ni haa..den raso tak cukup cuti sebulan! hahaha :P tak ado laaah,den main-main yooo :D


den tulis entry kali ni,sebab coursemate den,Nur'Haziqah Aqilah..kawan den ni dah pindah UPM Serdang,course Biotechnology,alhamdulillah,alhamdulillah :)
even dia tak rapat sangat dengan den,tapi den boleh rasa something yang tak cukup dalam kelas tadi..hilang dah satu awek cantik,kekekek :P haaa,apa? nak cakap kenapa baru sekarang dia tukar? lahhh,biarlahh,rezeki dia,kita hanya mampu merancang,tapi Dia yang kat atas tu menentukan segalanya.. InsyaAllah,everything will be fine for her :) kita doakan lah sama-sama :) malam semalam,after kelas,dia jumpa kitorang semua,mintak maaf,peluk nangis,alahaiiii,lemah sungguh tengok orang nangis! tahan air mata! kahkahkah! Dyana dah nangis dah -___- sedih tengok Zaty,Sara,Diba..muka sedih sangat,yela weyh,kawan dah nak dekat 2 tahun,kawan gelak nangis,tiba-tiba pindah,gila kau tak sedih? den harap diorang kuat! insyaAllah cuti panjang boleh jumpa kan? :)
bagi den,den happy untuk Ziqa,sebab dapat tukar Serdang,sapa tak happy kan? rezeki diaa,alhamdulillah,all the best Ziqa in the future! keep the faith in Allah,and He will guide your footsteps,dear:)



status Ziqa yang buat semua classmate terkejut beruk

her roommate :') p/s : dibah,be strong ok? nnt hang out lagi kat semenanjungg ;)



well,bila tengok Ziqa pindah,den terus teringat yang cousin ada suruh tukar course after sem 3 hari tu,masa cuti sebulan tuhh..pantang nampak muko den je,mesti suruh pindah -___- aku cakap dah,aku taknak pindah,aku dah nekad aku nak stay,even aku keep complaining about everything..bila aku dah nekad nak stay,diorang suruh aku pindah pulak?ada tak diorang fikir masa aku jadi orang separuh gila before aku datang sini,diorang pulak suruh aku belajar kat Bintulu ni? -___- ada diorang fikir yang aku ni merayu nak mintak tukar? ada diorang fikir beratus gelen air mata aku habis? masa makan,aku nangis.. masa tengok tv,aku nangis.. masa mama ayah sebut pasal Bintulu,aku nangis..masa nak datang Bintulu ni pun aku nangis,sampai semua orang pandang aku,ada diorang fikir semua tuh? bila ayah turun naik UPM Serdang mintak tukar,ayah nekad jugak nak tukarkan aku sebab taknak aku duduk jauh dengan dia,tapi semua orang pujuk ayah suruh aku pergi Bintulu ni,ada diorang fikir masa ayah terduduk bila dapat tau aku dapat belajar jauh mcm ni?diorang suruh jugak aku belajar kat Bintulu,tapi bila sekarang aku dah nekad nak stay,diorang suruh aku tukar Serdang pulak -____- pfffttt..yelaaa,diorang tak rasa apa aku rasa,senang-senang suruh aku tukar pulakk! haissshh.. bila aku taknak tukar je,cakap aku ada bf org sini *tepuk dahi* mana ada woii! orang semenanjung laa! kahkahkah..*Inche Master,awak kan orang semenanjung,muahaha* ok,abaikan yang tadi,hahaaa,aku bukan apa,aku just taknak! aku dah nekad nak stay,malas nak tukar-tukar dah,insyaAllah,the rainbow will come after heavy rainfall..and I do believe that better days are waiting for me.. ye,memang aku percaya pun yang 'bila Allah tak beri,bukan kerana Allah membenci,tapi ada sesuatu yang Dia ingin kita mengerti'


'and they planned,and Allah also planned,and Allah is the best of planners' (Al-Anfal) 


'Allah already knows what we want.He gave us du’a,so that we can taste the sweetness of speaking to Him'

'He is with you wherever you are'



insyaAllah ada hikmah kami jauh-jauh ni,semua orang sayang kot,kahkahkah,sepupu nak kawen pun tunggu aku cuti,hihihihi..tapi Ziqa lagi best la woii! hahaha
tapi kan,best jugak sem 4 ni,tak heavy la sangat,macam last sem yang ntah pape *benci benci* buat habis rosak CGPA je! hahaha,ok ok,tutup story.. best sem 4 ni,ada kawan-kawan,Big Bro,yang tak ada just roommate,wuwuwuuw :(


ordinary peoples with extraordinary personalities- Dyana Bakti




May ALLAH SWT protect us from sins and evil temptations. May Allah saves us all from the devil.May Allah gives us good knowledge that will lead us to success in this life and the life after.May ALLAH SWT guide us to the right path of life that will lead us all to His Jannah,amin :)

'whatever comes our way,whatever battle that we are struggling with,we always have a choice,it's the choice that makes what we are,and we can always choose to do the right thing' - Inche Master

alright,all the best Ziqa in the future,the memories will stay in our heart,thank you for being a part in our life :)

Adios Amigos! :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...