Saturday, October 23, 2010

ujian ALLAH...

“ALLAH TAKKAN MENDUGA HAMBANYA DILUAR KEMAMPUAN HAMBANYA ITU”
Itu ayat yg ana pegang bila ana ada masalah,tak boleh catch up some topics..especially maths..i hate maths..i hate numbers!since  I was in primary school I guess…aih..nak tau,ana ade byk penyesalan..tapi kita mana boleh menyesal kan?kita mcm pertikaikan ape yg ALLAH tentukan utk kita,sdgkan DIA maha mengetahui ape yg terbaik…ya ALLAH..sesungguhnya semua yg terjadi,terkandung hikmahMU yg tersembunyi,ya ALLAH…Each single things happen for a reason!haaa..ingat tu!ana pun tgah ingatkan diri ana ni..
Ntah la..ana nak tulis semua..tapi tak terluah..ana rasa nak menangis..mbuatkan ana rebah di atas   tikar sejadah,mceritakan sgalanya kpd DIA yg satu..sbb taka de sape yg faham ana..diorg tak rase ape yg ana rase bila belajar maths!ntah la..ana tak tau..kenapa masa tu ana keluar KUIS..sedangkan tu jalan ke syurga,tu yg mama ckp,sebab mama ana hntar ana ke sana..tapi tu dulu!dulu mmg ana tak nak pakai tidung labuh sume..sbb tu ana keluar KUIS,masuk matriks..ya ALLAH..jika jalan yg ku pilih ni adalah jalan yg terbaik untukku membahagiakn mama dan ayah,permudahkanla urusan ku yaALLAH..sesungguhnya aku sdg berjihad ke jalan MU..aku mgharapkan kerdhaanMU,ya ALLAH,di setiap langkah ku…kutkan kan lah hatiku agar tidak berpaling dariMU..berpegang  atas janjiMU..setiap kesusahan pasti akn ada kesenangan yg akan menanti..aku memohon kpdMU,YA ALLAH…amin..maafkan  tak dpt hbiskan entry ni..sbb hati ana sebak sgt masa tulis entry ni…maafkan ana…doakan ana kuat..syukran sahabat..
Salam syg dr ana…

2 comments:

wawahebat said...

thnx utk ingatan bersama. sab pn de rse ape yg ned rase. insyaAllah,..kite mampu mngharungi dugaan itu. :)

anamilikDIA said...

insyaALLAH sab..selagi ada kekuatan dan trus berpegang padaNYA..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...