Friday, December 14, 2012

never never never F.O.R.G.E.T

13hb Disember 2012,
tarikh yang aku dgn Zai takkan lupa sampai bila-bila,
yes,
sampai bila-bila..
tarikh yang buat aku trauma,
tarikh yang buat aku rasa sebak bila lalu kat tempat tu,
tarikh yang buat Zai berdarah teruk,
tarikh yang buat aku terpelanting.

aku dgn Zai nak pergi ambik banner, 
sebab aku AJK publisiti for our program,
program tu esok,
aku kat belakang ni,
tak sedar,
aku berangan,
aku tak sedar apa,
yang aku sedar,
moto aku berlanggar,
aku terbang,
dan aku beristighfar,
mata kanan aku,
nampak Zai terseret,
telinga aku dengar org menjerit,
aku dengar orang mengerang,
aku takut,
aku bangun,
aku jalan pergi ke tepi,
aku tak percaya,
aku bau darah,
aku takut nak tengok,
aku takut,
aku takut sampai nak nangis,
aku tak percaya lagi,
aku dengar Zai panggil aku 'Ned,Ned'
aku rasa aku kat awangan lagi,
aku runsing,
aku buntu,
aku just nak mama ayah time tu,
betul,
aku nak diorang,
aku tengok Zai berdarah banyak,
aku takut,
aku bau darah,
aku takut,
bila aku nampak Zai terseret,
aku berdoa dalam hati yang muka Zai tak calar balar,
aku berdoa yang kami tak ada apa-apa,
Ya Allah,
dugaanMu..
tunggu ambulans ambik about 20minutes,
cuci luka kat Klinik UPM dulu,
pergi Hospital Bintulu,
ambik masa yang lama jugak Zai nak kena jahit,
aku tak mampu tengok luka dia,
aku tak mampu tengok darah tu,
maafkan aku,Zai..
mama call,aku ok,
ayah call,aku nangis teruk gila,
aku tak tau kenapa,
ayah risau,
sampai nak datang sini,
nak tengok kami,
lagi sekali aku risaukan ayah dengan tangisan aku,
muka aku bengkak,
kaki sakit,
bahu ni baru terasa sakit,
kepala berdenyut-denyut,
aku takut,Ya Allah..
semoga tak ada apa-apa..

Ya Allah,kejadian semalam macam wake up call bagi aku,
sumpah,
wake up call,
kalau aku mati mcm mana? 
kalau aku pergi tak jumpa mama ayah mcm mana?
Ya Allah,
aku bersyukur,
kami selamat,
kami masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumiMu ini ya Rabb..
betul kata org,
'bila kita kat jalan raya,macam-macam boleh jadi'

maafkan saya,roommate,
saya masih trauma,
saya selalu nangis,
maafkan saya dengan bunyi esakan saya..

maafkan akak,mama ayah,
insyaAllah,kakak okay,
tak payah datang sini ye,akak ok..
nasib baik semalam akak pakai helmet betul-betul,
kalau tak,habis kepala semalam..
terima kasih atas panggilan dgn msg dari family semua,
insyaAllah,semua akan okay..
doakan akak sembuh dari segi mental dan psikologi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...