Sunday, May 13, 2012

kalau kalau kalau..

Assalamualaikum :)
jam dah menunjukkan pukul 1110 malam,
badan dah rasa penat,
mata dah tak larat nak bukak,
tapi gagahkan jugak taip blog,
even esaimen melambak =.='
guess what,
rasanya lagi best ada test yang banyak,
dari esaimen =.='

Time flies so fast!
pejam celik pejam celik,
dah bulan 5!
lagi 2 minggu dah bulan 6,
dah start study week =.='
and those things,
exam bla bla blaaa -_______________-'
and last sekali!
HOME SWEET HOMEEE! bebeh!
yeaaahh!balik!
40 days in counting!
yahoooooo! :D

Hari ni nak tulis pasal regret,
yes,I regret everything,
no,bukan salahkan takdir,
tapi I keep blaming myself,
I know,
zaman sekolah menengah,
zaman kejatuhan aku,
zaman kegelapan aku,
aku tak pikir masa depan aku,
aku amik remeh,
and now,
here I am,
kat Bintulu yang errrr,
sorry,aku tak boleh cakap :/

KALAU,
aku perform elok time SPM,
maybe aku tak kat sini,
maybe aku tak pi matriks 2 tahun,
aku still ingat ada sorang cakap,
'Ned,kamu bukan tak pandai,tapi kamu malas',
yes,I've ruined everything!

KALAU,
aku study,
aku dah bahagiakan mama ayah sekarang,
mama,kakak tau kakak teruk,
masa zaman sekolah menengah,
maafkan kakak ma,
kakak dah banyak susahkan mama,
until NOW ma,
kakak takkan lupa,
each single things yang mama ayah dah lakukan untuk kakak,
doakan kakak dapat balas jasa mama ayah,
kakak tau mama redha dgn keadaan kita sekarang,
keadaan kita yang jauh ni,
sebab mama pernah cakap,
'mama mana yang nak tengok anak dia duduk jauh'
mama ayah,
doakan kakak terus kuat kat sini,
kakak tau kakak banyak nangis,
kakak just nak lepaskan perasaan je ma ayah :(
THANK YOU MAMA AYAH :')

KALAU,
KALAU,
KALAU,
yang pasti kalau aku study molek dulu,
mesti aku TAKKAN DATANG BINTULU ni :(

Ada seorang hamba Allah cakap,
'sabar,ni mungkin zaman kegemilangan Ned balik,
try harder,
we can plan everything,
but Allah still be the best planner for us'
terima kasih sebab sedarkan Ned :)

Janji Allah itu pasti,
kerana sesungguhnya,


"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya,"

[Surah Al-Baqarah ayat 286].




"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."

[Surah Al-Baqarah ayat 216].

InsyaAllah,
keep the faith in Allah,
He knows everything,may Allah ease everything,
Amin :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...