Wednesday, March 14, 2012

everything will gonna be alright,I know.

Assalamualaikum peoples!
rasa mcm dah lama sangat tak update blog kan,hihi..
bukan tak ada masa,
ada la jugak,
tapi MALASSS..
kalau dah malas,
tak ada ubatnya dah,aih..

*lagu What Makes You Beautiful is playing*
thank you Inche Zayn Malik:)

Sekarang dah masuk week 4,
dah sebulan kat Bintulu,
dah sebulan belajar,
dah sebulan jauh dr mereka mereka yg tersayang,
tu yang paling penting,
rasa mcm dah 4 bulan tak jumpaa..

Lately ni,
ada satu subjek ni yang memerlukan tenaga yg gila!
tenaga yg sangat gila,
can you imagine that kitorg kena buat batas sendiri,
masa sem 1 pun buat sikit sikit je,
ni nak buat sorg sorg,
tangan sakit,
pinggang sakit,
Ya Allah,
masa tengah buat batas tuh,
rasa nak nangis,
nasib baik ada dengar mp3,
keep playing lagu yang sama,
lagu Langkah Tercipta,
by UNIC,
sangat bg semangat,
thank you so much abg abg UNIC..

Malam tuh terus call mama,
ingat nak nangis dgn mama,
tapi,
mama cakap,
mama nak demam,
so,
tak banyak cakap pun,
just cerita je,
mama suruh kuat kuat and terus kuat,
Yes,Mama..
kakak tau tu:)
kakak try ok?

Ramai sgt cakap,
saya ni manja la,
apa la,
anak sulung,
tapi perangai macam anak bongsu,
so?
kenapa?
memang saya manja dengan family saya pun..
saya anak ayah,
saya anak mama saya,
so,
to Inche Future Hubby,
biar saya bahagiakan mama ayah saya dulu ok?
dah sampai masa,
the time will come for us 
*mood gatai sat*
nanti Inche Future Hubby jangan terkejut,
tengok saya manja dgn mama ayah saya ye,
saya mmg macam tuh,
saya rapat dgn semua,
makcik makcik saya,
pakcik pakcik saya..







*tibe tibe teringat,ada 1 malam tu,time cuti hari tu,ada pegi surau,
salam dgn kawan mama ni,
dia pegang tangan ni lama,
dia cakap,
'Nadia kat tempat orang,hati-hati,
ingat,baca AlQuran hari-hari,
tak banyak pun takpe,
1 ayat pun tak kisah,
cikgu doakan Nadia berjaya dunia akhirat'
rasa terharu,
insyaAllah,cikgu!akan saya pegang ayat cikgu..
saya tak ada sape kat Bintulu ni,
tapi saya ada Allah,InsyaAllah..





bila hati rasa nak give up,
terus kuatkan hati,
berdoa berdoa,
dgr lagu yang boleh bg semangat,
InsyaAllah,
semangat tu ada dalam hati..

Lumrah la kalau ada masalah dgn mereka mereka,
yang akan bersama dgn saya,
selama 4 tahun,
tapi saya kuatkan hati,
malas nak amik pusing..
saya ada mama,
ayah..
saya dah tak ada bestfriend yang akan buat saya gelak,
when i tell my problems,
I REALLY MISS YOU,BUDDY:)
Dear Allah,please let me see his smile like before,
give him some courage to be more stronger in his life,
Ameen..












Ya Allah,kuatkan hatiku untuk menempuhi segala dugaan yang mendatang,
sesungguhnya janjiMu tu satu kepastian,
setiap kesusahan pasti akan ada kemanisan di akhirnya nnt..
Kau takkan pernah menduga hambaMu diluar kekuatan kami,Ya Rabb..
Kau Maha Mengetahui segalanya,
Kau adalah sebaik baik perancang,
Amin..


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...